Před 8 lety bylo slovní spojení personální marketing velkou neznámou. Jen pár firem (se zahraničním zázemím) jej hrdě využívalo a lovilo tak v pracovních vodách přesně takové uchazeče, po jakých jejich oddělení dychtila.
V dnešních dnech pojem personální marketing zaplavil trh. Každý po něm touží, ne každý má finance či energii zajistit, aby se i v jeho firmě zabydlel.
Pro jistotu zopakujme - personální marketing je všechno, co firma dělá ve vztahu k zaměstnancům, ať již budoucím, současným nebo bývalým. Například, šťavnaté inzeráty v tisku či onlinu, vyšperkovaná kariérní mikrostránka na webu společnosti, prezentace na pracovních veletrzích, dny otevřených dveří, forma a tón pohovoru, onboarding nového zaměstnance, firemní benefity či akce a mnohé další. Těmito velkými drobnosti říkáte světu kdo jste, co děláte a jaké lidi hledáte do party.
Personální marketing vznikl z potřeby firem hledat na trhu přesně takové zaměstnance, jaké firma potřebuje a pečovat o ně za pomoci marketingových nástrojů od okamžiku náboru až po jejich propouštění.
Zaměstnanci jsou nositeli informací o firmě a z velké části tvoří značku společnosti na trhu práce. Jejich spokojenost tedy buduje dobré jméno firmy a zajišťuje tak přísun vhodných a motivovaných zaměstnanců. Pamatujte, že negativní referenci bývalého zaměstnance ani 10 dokonalých náborových inzerátů nezachrání!
Ještě než spustíte náborovou kampaň vámi zvolenými kanály, zamyslete se, jak by měl nový kolega vypadat? Nejde teď rozhodně o váhu, míry či délku a typ vlasového porostu. Zamyslete se, co musí umět a jaký by měl být.
Marketingová persona je (stejně jako v případě vašeho typického zákazníka) reprezentant tržního segmentu. Zastupuje pro vás skupinu lidí, která je pro vás zajímavá a lidé v ní mají něco společného. Může to být místo kde bydlí, vzdělání, zájmy, motivace či mnohé další.
Výběr kandidátů na základě nejmodernějších metod vám ušetří čas i peníze.
POMŮŽEME VÁM S NÁBOREMJste-li větší firma nebo hledáte člověka do týmu, dejte hlavy dohromady. Na setkání s těmi, kteří budou s Hedvikou v budoucnu pracovat definujte její očekávané zkušenosti, vlastnosti a vše, co považujete za důležité. Potřebujete zjistit:
KDO je vaše persona:
|
Co ji motivuje a baví, jaká/ý je:
|
JAK se k personě dostat:
|
Pokud jste již definovali svou personu, vyhledejte si o ní informace (je vaší cílovou "skupinou"). Bude se vám snadněji “komunikovat” s potenciálními uchazeči, budete-li vědět, co na ně “platí”, a jaký styl komunikace je naopak nechává ledově chladnými.
Při hledání své persony (svého ideálního zaměstnance) si budete klást mnoho otázek. Kromě výše zmíněného základu se můžete zaměřit na schopnost komunikace ve více jazycích, úroveň technických znalostí a používaných zařízení, IT zkušeností a mnohé další. Cílem otázek je získat profil osoby, kterou v ideálním případě hledáte.
Ústupky z ideálu jsou v dnešní době nedostatku lidí na místě. Díky vytvořené personě však budete svým personálním marketingem cílit prioritně na ty, kteří se vám hodí do krámu. Přejeme vám šťastnou ruku při volbě vaší persony. Ať ji vaše marketingové kroky brzy přetaví ve skutečného kandidáta.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779