LinkedIn– druhý domov současných náborářů. Síť je primárně zaměřená jako profesní a dá se v ní velmi snadno selektovat podle hledaného zaměření. Problém může být ale v tom, že víc jak 70 % lidí má profil na LinkedInu spíš jako svou vizitku a na nabídky práce buď neodpoví vůbec, nebo až po několika dnech. Pokud ale pracujete v odvětví, kde je vysoká fluktuace zaměstnanců (korporátní firmy, často IT zaměření), je LinkedIn tou správnou volbou.
Facebook – pokud jste moderní, dynamická a trochu neformální firma, je to pro vás ideální prostředí pro budování značky i hledání talentů. Zapojte se do relevantních skupin, ať už podle regionu, nebo podle zaměření. Nábor pracovníků tu má ale svá specifika. Na uživatele se denně valí obrovské množství informací a nabídek, takže se ta vaše může snadno ztratit. Buďte kreativní a odlište od konkurence i od běžných náborářských klišé. Využijte váš firemní HR marketing pro to, abyste byli pro uchazeče atraktivní.
Instagram – patříte mezi těch necelých 40 % firem, které se úspěšně prezentují i na Instagramu? Pak oslovte své followery. Uveřejněte inzerát a dejte pobídku ke sdílení, můžete k ní připojit i nějaký benefit ve formě slevy. Ideální pro tyto účely jsou instastories, kde můžete ukázat i něco z běžného života ve firmě.
Behance, Dribbble – tyto sítě slouží hlavně jako portfolia kreativců. Pokud hledáte designéra, grafika specialistu nebo jiného umělečtěji zaměřeného zaměstnance, tohle je přesně to správné místo.
Nejste ve světě sociálních sítí jako ryba ve vodě? Nevadí, nemusíte zvládat všechno.
NECHÁM SI POMOCTStejně jako úspěšný prodej vašich výrobků či služeb, i digitální recruitment si vyžaduje správné zacílení. Sociální sítě jsou dokonalým nástrojem pro sběr dat, od počtu lajků u vašich příspěvků, přes diskuze až po sledování konkurence. Vyjadřuje se k danému tématu někdo opravdu zasvěceně? Má inspirativní názory? Nebo je to jeden z vašich skalních fanoušků? Zkuste ho oslovit přímo v soukromé zprávě. Komunikace na sociálních sítích je rychlá, neformální a uchazeče tak můžete nalákat lépe, než třeba přes e-mail.
Recruitment na sociálních sítích má velkou řadu výhod. Stačí se dobře profilovat, být aktivní, vyvarovat se klišé a nabídnout cílové skupině potenciálních zaměstnanců práci, na kterou budou pyšní a která bude rezonovat s jejich žebříčkem hodnot.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779