Employer Branding, vaše vizitka na pracovním trhu

11.1.2018

Každá firma si od nástupu prvního zaměstnance buduje svou značku zaměstnavatele. Zaměstnanci tvoří obrázek o firmě a budují vaši pověst na trhu práce. Dobrý zaměstnavatel versus “špatný pán”. Píchačky nebo služební auto a jiné benefity. To, jak o vás trh mluví, rozhoduje o tom, zda budete mít o uchazeče nouzi či si budou podávat dveře.

Značka jako lákadlo

Budování zvučné zaměstnavatelské značky je dlouhodobý proces. Je to vztah, který se rodí v počátečních sympatiích, během času sílí a vytváří pouto, které díky vzájemné důvěře překoná i občasná klopýtnutí. Z pohledu firmy je to nikdy nekončící práce, která vyžaduje investici časovou i finanční.

V dobách, kdy bylo uchazečů jako máku, nebylo nutné jméno firmy budovat. Dnes je tomu jinak. Najít dobrého uchazeče je „fuška“. A když už ho najdete, rozhoduje nejen výše mzdy, benefitů a velikosti firmy. Velké procento si při rozhodování proklepne, jak to u potenciálního zaměstnavatele chodí. Jaká osobnost je nový šéf a s kým bude spolupracovat. Jaké jméno má firma na trhu práce? Jsou tam zaměstnanci šťastní nebo se stále poohlížejí kam „utéct“?

Employer Branding o vás řekne víc

Personální marketing a Employer Branding jsou dvě věci.

  • Personální marketing zahrnuje všechny aktivity směrem k současným, budoucím či bývalým zaměstnancům. Např. inzerce v tisku či na internetu, kariérní mikrostránka na webu, přijímací řízení, způsob odměňování, styl interní komunikace, způsob vedení, firemní akce či outplacement. Všechny tyto činnosti sice vypovídají o tom “kdo jste, co děláte a kdo se vám hodí do party”.
  • Employer Branding je něco víc. Komunikuje firemní vizi a poslání. Aby uchazeč pochopil vnitřní nastavení společnosti a sám posoudil, zda je tím, kdo se “chce přidat”. Employer Branding prezentuje výhody oproti konkurenci. Lákavou formou (obrázky, barvy, videa, emoce) se dostává do podvědomí uchazečů. Ve chvíli rozhodování či hledání uchazeče pak již jen “sklízí, co zasel”.

Vybudujte si atraktivní značku

Hlavním nástrojem budování dobré značky zaměstnavatele je pravidelná, přesvědčivá a hlavně pravdivá komunikace. Než začnete, rozmyslete si, jak chcete na trhu vystupovat a jak fungujete ve skutečnosti. Vylaďte si vnitřní nastavení a připravte si kroky vaší prezentace na pracovním trhu. Cilte na takové zaměstnance a uchazeče, které opravdu potřebujete.

 

Vyplatí se to? A kolik to bude stát?

Způsobů měření úspěšnosti budování silné zaměstnanecké značky je mnoho. Mezi základní patří obvykle návratnost investic a nákladů. Měřit můžete výkonnost nově příchozích zaměstnanců či celkovou produktivitu pracovní síly. Z pohledu nákladů lze měřit například čas zaměstnanců strávený na budování značky, náklady na rozvoj komunikace, náklady na materiály, reklamu, cestování, atp.

Díky budování kvalitního Employer Brandu dojde k:

  • rychlejšímu obsazení otevřených pozic,
  • udržení stávajících zaměstnanců,
  • snížení náborových nákladů,
  • větší angažovanosti zaměstnanců,
  • získání celkově lepší reputace společnosti.

Atraktivní značka zaměstnavatele pomáhá udržet správné zaměstnance, přitahovat vhodné uchazeče a zvyšovat výkon společnosti. V dnešní krušné době, kdy bojujete o každého kvalitního člověka, se dobré jméno hodí, že?

Tak jak jste na tom? Jste pro uchazeče lákadlo nebo se teprve musíte hodit do gala? Jak měříte svůj Employer Branding?

Najděte ty nejlepší uchazeče. Díky silnému brandu a s naší pomocí.

Zanechte kontaktní údaje a návrh termínu setkání. Do 24 hodin vás budeme kontaktovat.

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779