Jak dělají úspěšné firmy nábor? Zdaleka už ne jen přes inzeráty. Uchazečů na trhu je nejméně za poslední roky. Levnou pracovní sílu při troše štěstí ještě seženete v zahraničí. S odborníky už je to horší a o loajálním zaměstnanci, který bude dlouhodobě přispívat k výkonu firmy, raději mluvit ani nebudeme. Co s tím? Jak nalákat nové uchazeče?
V zahraničí hojně používaný, u nás zatím v batolecím věku. HR marketing.
Teď si říkáte: "Co se ode mě očekává?" Nějaký inzerát, reklama v televizi, barevné letáčky v podchodě?
Spojení HR a marketingu již není úplnou novinkou. Už víte (minimálně z doslechu), že vám pomůže s náborem zaměstnanců. Možná už umíte psát chytlavé inzeráty. Co ještě?
Personální marketing pokrývá komunikaci nejen ven, ale i směrem dovnitř. Ovlivňuje spokojenost stávajících zaměstnanců, snižuje fluktuaci a zvyšuje míru zapojení lidí. Interními komunikačními kanály jsou například intranet, firemní časopis, porady, pravidelná HR hodnocení a další dle vnitřního nastavení firmy.
Žijeme v online době, proto i naše cesta k uchazeči musí vést přes jedničky a nuly. Na první pohled vám to připadá složité a náročné. Opak je ale pravdou. Cílení na uchazeče marketingem je ve výsledku jednodušší, přesnější a efektivnější.
Otevřou vám dveře k uchazečům, na které byste bez nich možná “nedosáhli”. V zahraničí je již spolupráce personalistů a marketingových pracovníků běžná, v České republice se učí prvním krůčkům. Již existují firmy, které přemýšlí nad obsahem náborového inzerátu. Dokonce se objevují kreativní jedinci, kteří točí lákavá náborová videa. Ti všichni mají palec nahoru.
Většina firem se bohužel spokojí se strohým a věcným inzerátem v korporátním designu vyvěšeným na pracovním portálu. Bez personifikace pro konkrétní lokalitu či tým, ve kterém má hledaný zaměstnanec pracovat.
Proč tedy nevyužít HR marketing? HR marketing vám prošlápne cestu k uchazečům na Facebooku, LinkedInu nebo třeba Twitteru. Vše můžete podpořit PPC reklamou. Váhavé uchazeče získáte díky remarketingu. To vše, aniž byste se pohnuli z kancelářské židle.
Než se do toho pustíte:
Trh je přesycený reklamními sděleními. Proto máte na získání pozornosti jen 2-5 vteřin. Nečekejte. Buďte věcní a úderní. Bavte nebo předávejte cenné informace hned. 3 tipy pro úspěch:
Nečekejte, že se situace na trhu práce v krátkodobém horizontu zlepší. Naopak. Plánované oživení ekonomiky ji ještě přiostří. Proto se opřete do náborového procesu už dnes.
Potřebuji lidi do týmuDíky HR marketingu získáte o svých uchazečích cenné informace. Zjistíte, odkud se na váš web dostali, co je zajímalo nebo třeba kolik času tam strávili.
Data dokážete nejen sbírat a analyzovat, ale hlavně prakticky využívat. Vytvářet cílové skupiny, které lákáte dalším reklamním sdělením. A když už některého uchazeče neulovíte hned, alespoň zvyšujte povědomí o firmě, což je z dlouhodobého měřítka vždy výhodné a ve výsledném efektu nábor zaměstnanců rozhodně usnadní.
HR marketing je bezesporu nejlepší cestou, jak ulovit mladou generaci na pracovním trhu. A nejen ty. Záleží na místě, kde se váš uchazeč nachází. Mladé nadšence najdete na Facebooku, odborníky oslovíte na LinkedInu, na Twitteru pak můžete “odchytnout” IT specialisty a programátory, po kterých trh dnes hladoví.
Sumasumárum vám HR marketing zajistí:
Ukažte všem, že jdete s dobou. Nalákejte uchazeče na šťavnaté inzeráty, navnaďte touhu po spolupráci fotkami slunečných snídaní na balkónech vašich officů, nalaďte je na stejnou vlnu videi z teambuidingů či školení.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779