Náborový inzerát: Odhoďte zažité stereotypy

17.6.2023

Základem kvalitního a efektivního recruitmentu je v první řadě employer branding. Budování značky zaměstnavatele je komplexní a kontinuální činnost, díky které budete dlouhodobě sklízet sladké ovoce. Jedním ze střípků celé recruitment strategie je tvorba náborových inzerátů. Šikovně napsaný text zaujme na první pohled a může hrát klíčovou roli v získávání talentů na dost napjatém trhu práce. Prozradí toho totiž dost i o celé atmosféře uvnitř firmy. Chcete-li v množství pracovních nabídek vyniknout, vsaďte na zaručené tipy.

Mluvte ke své cílovce

V první řadě zapomeňte na uložené šablony. Na zažité fráze, které stejně nikomu nic neřeknou. Ke každé pozici, kterou vypisujete, ke každému inzerátu, který tvoříte, přistupujte, jako byste to dělali poprvé. Koho hledáte? Představte si ideálního člověka na dané místo a k němu v inzerátu mluvte. Jaký je, co je pro něj v práci důležité, jakým jazykem asi mluví?

Dejte slovo týmu

Na tvorbu chytlavého inzerátu nemusíte být sami. Vlastně byste ani neměli. Zapojte lidi, kteří k dané pozici mají co říct. Nadřízený může lépe definovat požadavky na nováčka, kolega zase může dobře popsat denní agendu, zástupce HR týmu může nalákat na přátelskou atmosféru a firemní kulturu. V inzerátu skvěle působí fotka kolegy s osobním vzkazem nebo citací.

Lákejte na splnitelné

Napište inzerát tak, aby u vás lidé chtěli z fleku začít pracovat. Žádné obecné benefity. V čem je podle vás vaše firma jedinečná? Co umíte skvěle? Jste společensky odpovědná společnost? Čeho si na vás zaměstnanci cení? Máte hezké kanceláře? Čerstvé ovoce každý den? Jezdíte spolu každoročně na vodu? Máte firemní školku? Podporujete hybridní model práce? Máte jasně daný kariérní plán? Všechno, v čem se cítíte silní, můžete přetavit na skvělé lákadlo.

Tip: Každá generace slyší na něco jiného. Ptejte se svých lidí, co se jim u vás líbí.

Poutavým titulkem ke kliku

Headline je nejdůležitější na celém inzerátu, věnujte mu proto zaslouženou péči. Na to, abyste zaujali, máte jen pár vteřin. V nadpisu konkretizujte. Doporučujeme věcný popis pracovní pozice doplněný o jedno lákadlo. Vypíchněte nějaký motivátor, zajímavost, benefit, emoci.

Tip: Který nadpis víc zaujme? Mzdová účetní Brno, nebo Mzdová účetní 100% remote.

Nebuďte moc kreativní. Kreativita bývá spíš na škodu. Neschovávejte název pozice za zbytečné hrátky se slovy (např. Kouzelnice s čísly může být účetní, analytička, ale klidně i učitelka matiky na základce). Dobré pojmenování pozice pomůže kandidátům, ale také vyhledávačům.

Hlavně na rovinu

Pište inzerát tak, aby měl uchazeč pocit, že jej píšete pro něj. Buďte co nejvíc konkrétní, přímí, nic netajte ani nic nepřikrášlujte. Ať není uchazeč zklamaný, až k vám dorazí osobně na pohovor. Transparentní by měla být také mzda. Když v textu zveřejníte výši mzdy, přihlásí se vám až dvojnásobné množství uchazečů.

Náborový inzerát: Tipy a triky k dobru

  • Jste cool firma a hledáte spíš mezi mladými? Natočte náborové video.

  • Tonalita by měla být konzistentní, ať už komunikujete v inzerátu, na sítích, nebo na webu.

  • Buďte struční, popisujte jen to hlavní, o detailech se můžete pobavit na osobní schůzce.

  • Strukturujte text. Podnadpisy, odrážky, zvýrazněné pasáže, citace přispívají k vyšší čtivosti.

  • Na začátek inzerátu patří spíš sekce „Nabízíme” a požadavky si nechejte až na potom. Prvně nabízejte, potom vyžadujte.

  • Popište proces výběrového řízení. Kolik máte v plánu kol, kdy se ozvete zpět, kdy chcete nábor uzavřít.

  • Nezapomeňte uvést, jak se může uchazeč přihlásit. Definujte jasně, pokud chcete CV i v cizím jazyce, nebo zda toužíte po motivačním dopise nebo ukázkách práce.

  • Na úplný závěr patří call to action. Výzva, která kandidáta přiměje k finálnímu kliku na tlačítko „Chci u vás pracovat“.

 

Hledáte zaměstnance a potřebujete pomoct s recruitmentem? Hoďte starosti s náborem na nás.

Máte toho v oblasti HR hodně? S recruitmentem rádi pomůžeme

Zanechte kontaktní údaje a návrh termínu setkání. Do 24 hodin vás budeme kontaktovat.

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779