Pokud přemýšlíte o změně povolání, saháte nejspíš jako většina lidí nejprve po pracovních portálech. Co když ale žádný z inzerátů neodpovídá vašim představám? Práci můžete získat i tak, že budete sami proaktivní.
Výhodou inzerátů je, že většinou dle požadavků rovnou můžete posoudit, zda se vaše znalosti, schopnosti a dovednosti shodují s představou personalisty, který inzerát napsal. Nabídka a poptávka se střetává ve stejnou chvíli, což je výhodné pro obě strany.
Pokud se vám žádná z pozic nezamlouvá, ale víte, že vy sami máte co nabídnout, tak se zkrátka společnosti nabídněte. Máte příležitost odlišit se od ostatních. Uchazeči tento postup používají jen zřídka. Vlastní proaktivní sebeprezentaci přitom personalisté oceňují.
Pokud ne, sepište si seznam toho, co umíte, co a pro jakou firmu byste rádi dělali a jak velká by společnost měla být, případně v jaké oblasti by měla působit. A myslete na to, kde chcete být třeba za pět let. Kam máte v úmyslu se posunout a jaká pozice by vám to mohla zajistit.
S konkrétní představou snáze najdete firmu, která bude vašim požadavkům odpovídat. Dejte si čas, vyhledávejte informace o společnostech, které přicházejí v úvahu, ptejte se jejích zaměstnanců. Stávajících i bývalých.
Firmy, které projdou vaším “výběrovým řízením”, oslovte.
Stále jste si trochu nejistí v kramflecích? Nevíte kterým směrem se přesně vydat? Poradíme Vám!
Chci poradit směrNapište motivační dopis - shrňte, kde jste pracovali a co jste se naučili, co jste studovali. Obzvláště záležet si dejte na pasáži o tom, čím vás daná společnost láká a jakou pozici byste rádi zastávali. Samozřejmě vysvětlete, proč se pro pozici hodíte a jaký přínos zaměstnavateli nabízíte.
Připojte strukturovaný životopis. Dbejte na přehlednost, vyřaďte zbytečnou “omáčku”, vložte fotografii.
Motivační dopis i resumé zašlete na personální/HR oddělení vybraných společností. Přejeme hodně štěstí, někde to určitě vyjde.
Protože dáte najevo, že vaše hodnoty a zaměření jsou v souladu s hodnotami a zaměřením společnosti. A to je přesně to, co většina zaměstnavatelů chce. Když si společnost sami vyberete a proaktivně oslovíte, dáváte zaměstnavateli najevo, že s vaší loajalitou a výkonem může počítat.
Nemusí to být vaše chyba. Je možné, že společnost prostě nemá na výběr, kapacity nejsou nafukovací. Správná chvíle jednou může přijít. Pracovní místo může vzniknout nebo se uvolnit. A až bude společnost vypisovat výběrové řízení, budete pravděpodobně mezi prvními, na které si personalista vzpomene.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779