Headhunting, neboli executive search dnes nabízí čím dál více firem. Otázkou je, jestli je to díky potřebám bujícího managementu, lákavým vysokým odměnám nebo pouhou zásluhou zvučnosti názvu této služby. Kolik z nich umí opravdu „lovit“ v manažerských vodách?
Metodu přímého oslovení využívají headhunteři na pozice vyšších manažerů, top managementu a vyhledávání úzkoprofilových specialistů. Executive search zahrnuje cílený průzkum trhu s cílem najít jedinečnou osobu splňující všechny zadané předpoklady. Největšími zbraněmi dobrého headhuntera jsou kontakty, internet, telefon a obchodnický um.
Chcete hledat sami? Prosím. Jen počítejte, že vás to bude stát spoustu času i peněz. A výsledek? Zřídka se setkáváme s úspěchem. Proč? Právě ti, po kterých toužíte, jsou příliš zaměstnáni na to, aby postřehli váš zájem. Spočítejte si dobře, jestli není výhodnější věnovat se vaší profesi, a tuto práci přenechat odborníkům.
Při práci s headhuntery dejte přednost tomu, který vám nabídne krátký, ale dobře cílený seznam kandidátů. Dlouhý seznam svědčí o tom, že:
Dobrý headhunter vás podrobí „výslechu“. Nebuďte překvapeni, když se bude vyptávat na vše o vašem podnikání, poslání organizace, proklepne firemní kulturu a etiku a prozkoumá procesy. Jednejte čestně. Jen tak můžete získat osobu, kterou opravdu potřebujete. Přikrášlováním reality nezískáte lepší image firmy, ale můžete odradit osloveného kandidáta.
Dobrý headhunter s vámi průběžně komunikuje. Pokud potřebujete, připraví vás na pohovor s kandidáty. Efektivní pohovory jsou vizitkou firmy. Vzbuďte ten nejlepší dojem.
Nečekejte, že se situace na trhu práce v krátkodobém horizontu zlepší. Naopak. Plánované oživení ekonomiky ji ještě přiostří. Proto se opřete do náborového procesu už dnes.
Potřebuji lidi do týmuNa rozdíl od běžného vyhledávání pracovníků probíhá headhunting v naprosté tichosti a anonymitě. Žádné inzeráty. Žádné životopisy. Má to 2 důvody:
Každý kandidát, který je úspěšně dosazen do firmy, získá označení „off-limits“. Ve skutečnosti to znamená, že tomuto kandidátovi nesmí být učiněna nabídka, a to ani v případě, že by sám kandidát projevil o novou práci zájem. Tato imunita trvá obvykle dva roky.
Výběr sám o sobě je živým mechanismem. Proto stále komunikujte. Někdy je český trh malým rybníkem a lov se nedaří. Zkuste si znovu sednout nad zadáním. Pracujte s informacemi z trhu a od kandidátů.
Většinou se platí nevratný poplatek za vystavení seznamu vhodných kandidátů. Ostatní platby jsou otázkou dohody. Headhuntingový projekt se uzavírá zpravidla na půl roku.
Konečné rozhodnutí o přijetí či nepřijetí je jen na vás (klientovi). Pokud vybraný kandidát neuspěje, začíná headhunter od začátku. Stejný postup platí, pokud po čase zjistíte, že „ulovený mozek“ není ten pravý. Tato doba, kdy je možné kandidáta „reklamovat“, je samozřejmě smluvně časově omezena.
Zvyšte své šance jednoduchými kroky:
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779