Investice do výroby. Do moderních zařízení. Do rozvoje lidského kapitálu!? „Vychovat“ motivovaný a vzdělaný personál je velkou výzvou pro každého personalistu. Učit, motivovat, vytvářet podmínky pro lidský potenciál. Dlouhodobá investice času i peněz s nejistým výsledkem?
Pokud člověk nepracuje se získanými informacemi, velmi rychle je zapomene. Platí to ve škole, platí to v práci. Učte své zaměstnance to, co potřebují znát. Myslete na to, že dnešní doba je rychlá a informace stárnou a ztrácí na hodnotě. Jak prohlásil Peter Senge ve své knize "V dnešní době je jedinou možnou konkurenční výhodou, kterou firma může získat, schopnost učit se rychleji, než konkurence."
Dospělý člověk se většinou neučí jen tak pro radost. Potřebuje motivaci, cíl, důvod. Dejte jim ho.
Jasně vytyčte smysl a cíl vzdělávání.
Navázejte získané znalosti a dovednosti na stávající stav.
Sledujte, hodnoťte (konstruktivně) studijní výkon.
Podporujte zaměstnance, ptejte se, projevte sympatie.
Zajistěte finanční spoluúčast zaměstnance na nákladech za vzdělávání.
Nejčastějším důvodem k demotivaci je absence uplatnění znalostí a pokroku ve vzdělávání. Obojímu lze zabrátit. Uplatnění souvisí se správnou volbou vzdělávání a jeho navázání na pracovní činnost. Rozdělení vzdělávání do více stupňů pak pomůže zaměstnanci vnímat drobné pokroky. Přehnané nároky nebo neúspěch demotivují.
Nečekejte, že se situace na trhu práce v krátkodobém horizontu zlepší. Naopak. Plánované oživení ekonomiky ji ještě přiostří. Proto se opřete do náborového procesu už dnes.
Potřebuji lidi do týmuDobrý manažer je snem každého personalisty. Buduje přátelský tým. Vzdělává ho. Motivuje. Komunikace nevázne. Kde najít toho pravého? Jak jej rozpoznat? Čím jej motivovat?
Manažerem nemůže být každý. Pro tuto pozici musí mít kandidát předpoklady.
4x umět
5x být
Naučte je sebemotivaci
Donuťte je uvědomit si, proč jsou na vedoucí pozici, proč pro ni byli vybráni a co je na tom baví. Pozitivní přístup k práci se sám přenese na tým.
V týmu vládne (ne)pořádek
Spokojený zaměstnanec je ten, který ví, co má dělat. Udělejte si čas na zpětnou vazbu. Zaměstnanci někdy prostě nemůžou komunikovat se svým vedoucím. Buďte tu pro ně.
Po bitvě každý generál
Od osoby manažera se odvíjí atmosféra týmu. Vybírejte pečlivě, špatný velitel nepovede „armádu“ dobře.
Kontrolovat, kontrolovat, kontrolovat
Naučte všechny, že kontrola je součástí práce. Je nutnou zpětnou vazbou a zároveň motivátorem.
Ráno vstanou a dorazí do práce. Plní svědomitě své povinnosti. Za to očekávají základní plat. Tedy většina z nich, zaměstnanců společnosti. Angažují se v činnostech nad rámec svých povinností. Vykazují vynikající výsledky. Proč? Většinou za kostku cukru. Nebo chcete-li za odměnu, bonus či provizi. Motivační to nástroj manažera.
Vás může lákat vyšší plat, kolegu luxusnější značka automobilu, jiný si rád prodlouží dovolenou. Co člověk, to jiné potřeby a životní hodnoty. To, co osloví dělníka nebude lákadlem pro manažera a naopak. Motivační systém respektuje jednotlivé pracovní skupiny. Přicházejte s čerstvými nápady, které pomohou vašim manažerům motivovat zaměstnance. Je z čeho vybírat:
|
|
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779