Rok 2018, prognózy přetrvávajícího nedostatku zaměstnanců a hromady zakázek na obzoru k tomu. Jak si s tím poradit po šalamounsku?
Král Šalamoun se musel spolehnout jen na svůj úsudek, vy však máte k ruce nástroje 21. století, tak proč je nevyužít.
Pořiďte svému náboru pracovníků online HR kabátek, získejte efektivní a automatizovanou práci svého personálního...
Jde o soubor postupů, především:
Co ještě k online HR potřebujete?
Personalisty, kteří ovládají strategie i kreativu. Jsou jako ryby ve vodě na sociálních sítích a vládnou jazykem, který dokáže uhranout každého uchazeče. Nábor online, pokud je prováděn správně a systematicky, je zábavná, efektivní, ale náročná disciplína.
Výběr kandidátů na základě nejmodernějších metod vám ušetří čas i peníze.
POMŮŽEME VÁM S RECRUTIMENTEMHned na začátek je fér říci, že gró spočívá v dlouhodobé poctivé práci na dobré pověsti vaší firmy. Tu dnes šíříte mimo jiné právě v online světě. Cílem je oslovit zvolenými marketingovými nástroji právě ty kandidáty, které hledáte (a potřebujete).
Pokud to děláte dobře, začnou se vám postupně sami hlásit cíloví uchazeči - protože o vás budou vědět, budete se jim líbit a budou pro vás chtít pracovat.
Získejte přehled
Sledování přílivu uchazečů pomocí kódů na webu již dnes není žádnou novinkou. Abyste však získali lidský přehled o úspěšnosti svých kroků, ptejte se svých kandidátů na konci pohovorů: Jak se o vás dozvěděli? Přes sociální sítě? Nalákalo je kariérní video či samotný web? Blogový článek či reklama? Zalíbila se jim reference od přátel?
“Živí” lidé vám vždy sdělí něco navíc než “mrtvá” data od strojů. Každopádně velmi pravděpodobně zjistíte, že výsledek je souhrou mnoha kroků, které tvoří vaši HR marketingovou strategii.
Používáme je tak nějak všichni, ale komplexně jim rozumí málokdo. Důležité je si uvědomit: aby byla HR kampaň úspěšná, je třeba ji plánovat aspoň půl roku dopředu. Půl roku znamená šest měsíců! Zdá se vám to moc? Pokud chcete dobrý výsledek, je to tak akorát.
Přitom ale i v době mimo kampaní pracujte na dobrém jménu své firmy. Kdykoli máte v rukávu zajímavou informaci o tom, co se u vás ve společnosti děje, šup s ní do online světa. Vtipná fotka ze života firmy doplněná o trefný komentář z úst zaměstnance?
Efektní video k novému produktu? Sdílejte to se světem (a potenciálními uchazeči) na Facebooku, objevte Instagram založený na vizuálu - zkrátka šiřte jednu věc ideálně hned několika kanály zaráz.
Sociální sítě a efektní možnosti/novinky, které pro vaši propagaci nabízejí, průběžně studujte. Zatím v ČR pro tyto účely firmami nejpoužívanější Facebook podává na zlatém tácu dostatek možností pro kreativní zpracování vaší kampaně (už jste zkusili reklamní formát jako Slideshow nebo Carousel?) Díky “Lookalike” nestřílíte svou online munici naslepo a vaše poselství si najde opravdu zainteresované publikum.
Responzivita je dnes základ, nikoli náskok před konkurencí. Kde si vás lidé (vaši potenciální uchazeči) prohlížejí nejčastěji? Na chytrém telefonu během fronty na kávu nebo cestou v MHD.
Pokud tedy máte zdařilou kampaň na extra kariérní stránce svého firemního webu, cílovka si ji pravděpodobně bude prohlížet na telefonu, tak ať ji vidí hezky v krásné grafice, ne jako zdeformovaný paskvil.
Potřebujete poradit se šťavnatým obsahem nebo rozklíčovat možnosti online kampaní?
SPOJTE SE S PROFÍKYNa slovo “copywriting” už jste si možná vytvořili středně těžkou alergickou reakci.
Bohužel, úderné texty potřebuje každá kampaň - v té obří konkurenci nudné texty prostě zapadnou a i hezká pozice s nimi umře nepovšimnuta!
Bohudík, můžete popustit uzdu kreativní složce své osobnosti! Nikdo po vás nechce texty jak od Hrabala. Stačí volit slova zajímavě, neočekávaně, vtipně…
Už jen když dáte pozici trefný název, nalákáte “čtenáře” k prostudování celé nabídky (nemusíte inzerovat “Back office asistentku”, ale třeba “Asistentku - organizační kouzelnici”).
Nejde však o bulvární časopis, takže buďte konkrétní, nezaobalujte pozici do zavádějících termínů namixovaných z několika jazyků (jako “Regulatory affairs specialista produktové certifikace”).
A samotná nabídka? Nikdo už není zvědavý na “naše firma hledá zodpovědného uchazeče na pozici XY…, požadavky jsou: XY…” Nikdo nemá čas (ani chuť) číst vatu o tom, jak je vaše společnost úspěšná na domácím i zahraničním trhu a jaký měla poslední kvartál obrat.
Uchazeči chtějí na první pohled informace o tom, co u vás budou dělat, co tím získají, jak je to posune kariérně dál/výš.
Testovat a zkoušet co funguje/nefunguje dnes musí nejen testeři softwaru, ale i personalisté při tvorbě HR kampaní. Zamysleli jste se nad vypisovanou pozicí, odhadli, co je na ní nej a dle toho poskládali pěkně celou kampaň? A nejde jen o vaše domněnky, zjistili jste si potřebné informace tak říkajíc “v terénu”?
Poptejte se několika kolegů, co je jejich nej motivace pro práci ve vaší firmě. Často zjistíte překvapivé věci a získáte výborná data. Jednak více hlav více ví, ale také zaměstnanci s osobností introverta mohou na práci u vás oceňovat úplně jiné “benefity” než jejich extrovertní kolegové apod. Můžete vytvořit několik variant a otestovat, na kterou uchazeči více reagují.
Shrnutí hlavních ANO pro online HR:
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779