Co je to outsourcing? Vyčlenění nějaké firemní činnosti a předání její správy a odpovědnosti firmě jiné. “Pronajmutí zdrojů” může vaší společnosti přinést řadu výhod. I v případě takové na první pohled zcela interní záležitosti, jakou jsou vlastní lidské zdroje. Outsourcing personalistiky je tématem dnešního článku.
Vzpomínáte na hit Vedoucí od skupiny Chinaski? Svého času hrál snad ve všech rádiích, na všech benzínových stanicích a ve všech nákupních centrech. Dost možná všude v jeden čas. Text v jedné pasáži obsahuje slova jako mítink, brífink, brainstorming (neškareď se, milý čtenáři, první dva anglismy se v češtině už opravdu používají v této podobě). Kdyby písnička bývala vznikla o pár let později, možná by v textu figuroval i pojem outsourcing. Ve firemním prostředí se totiž skloňuje stále častěji.
Svěřte nám svoji personální agendu. Letitými zkušenostmi jsme prospěli řadě dalších klientů.
CHCI OUTSOURCINGDává to smysl. Outsourcing přináší totiž hned několik výhod:
Snížení nákladů - zřejmě nejčastější důvod, proč se vedení firmy k outsourcingu uchyluje, nebo jeho zavedení alespoň zvažuje. S outsourcingem odpadají “starosti” a náklady na zaměstnance, který by činnost jinak vykonával. Jestliže například outsourcujete například marketing, nepotřebujete pro vlastního “markeťáka” ani kancelářské místo, ani notebook, ani mzdové a nemzdové náklady nebo týdny dovolené. Protože veškerý marketing spravuje outsourcovaná firma, které zpravidla platíte paušálně každý měsíc za určité penzum služeb.
Uvolnění zdrojů - výhoda, která plyne tak trochu i z předchozího bodu. Pokud nemusíte vlastnímu marketingovému specialistovi kupovat notebook, ušetříte peníze na opravy, rozšíření provozu, nákup nových prostředků a další investice. Toto je velmi zjednodušeně řečeno, ale nejspíš si umíte představit, co se pod uvolněním zdrojů skrývá a v čem tedy spočívá další výhoda outsourcingu.
Snazší finanční plánování - víte, kolik outsourcing stojí, jak často a v jaké oblasti jej potřebujete. To vám přináší určitý finanční přehled a každý další investiční nebo jiný krok, který se svými financemi hodláte podniknout, se vám tím pádem činí snáz.
Nižší riziko - co když jednoho dne zaměstnanec nepřijde do práce s tím, že mu není dobře? A vy ho neuvidíte dalších několik týdnů? Nemoc si nevybírá, proto je nemocenská tak trochu postrach každého zaměstnavatele. Samozřejmě, onemocnět může i osoba, která vám outsourcing zprostředkovává, ale zprostředkovatelé na tyto situace většinou bývají připravení a mají záložní plán.
Flexibilita a přístupnost - proč spoutávat pracovníky pracovní dobou a nutit je dojíždět, když mohou pracovat na dálku a klidně třeba v jiném čase, než když zrovna vaše vlastní firma jede naplno. Zkusme si trochu zafantazírovat. Představte si společnost, která se specializuje na výrobu tmy. Tma totiž, jak známo, není kvůli všudypřítomnému veřejnému osvětlení nic moc. Zaměstnanci firmy pracují pochopitelně převážně v noci, kdy pečují o to, aby pořádná tma byla všude, kde si ji klienti přejí. Jenže, také firma na výrobu tmy potřebuje třeba personalistu, který se stará o to nejcennější - o zaměstnance. Nutili byste chudáka personalistu pracovat v noci, když to není třeba? Ať si klidně udělá práci přes den. A navíc, musí být personalista nutně místní, když víte, že na druhém konci republiky sice nebývá v noci tolik kvalitní tma, protože tam vaše firma zatím nestihla expandovat, ale zato zde sídlí společnost, která sdružuje vynikající personalisty, profesionály na slovo vzaté?
Poslední souvětí berte s nadsázkou. Má-li mít personalistika hlavu, patu i žádoucí úroveň, musí se personalista se zaměstnanci potkat. (Takže chudáka personalistu z našeho příběhu přece čeká noční šichta a cesta na druhou stranu vlasti. Ještěže alespoň zažije pořádnou tmu.) Z výše zmíněných bodů však snad jasně vyplývá, že výhod, které vám outsourcing obecně může přinést, je až až.
Co víc, neexistuje důvod, proč mezi další činnosti, které se outsourcují běžně (jako třeba právní služby či zmiňovaný marketing), nezařadit také personalistiku. Pokud nemáte s personalistikou zkušenosti, nevyužijete personalistu na celý úvazek nebo prostě jen chcete náhled profesionála s letitými zkušenostmi z ostatních oborů, obraťte se na nás.
Outsourcing personalistiky prostě umíme.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779